Städad

Ny städad! Skönt med rent omkring sig, det är det iförsig oftast men extra när man tar i från tårna... kaklet är skurat och spisen är putsad osv osv...  det osar skurmedel ur varje hörn!

Skogen väntade på oss med sin charm men gud vad kallt det va där uppe på berget, 13 minus och härnere är det bara 8 minus, tur att jag tog termosarna på mig :o)
Det kom en man gående när vi var ute, det är inte ofta det gör det när man är där uppe. Det var en av jägarna som jagar där han skulle kolla om någon hade lagt et ensilage i skogen. De har haft prolem med kylan och många rådjur har dött så man har gått ut till allmänheten och bett dem mata djuren.. Men det låg fullt med engilage i skogen så de blir nog mätta för idag iaf :o)

Han hade med sig en jättefin vit älghund, som Wilma och Pavo givetvis inte tyckte om men han var väldigt grann.. Kul och träffa lite andra jakthundar och se hur de ser ut.. Men han såg givetvis att vi också hade en. Det är inte alls vanligt med "Pavo" hundar härnere, jag kan nästan lova att vi är näst intill ensamma i skövde. Kul att träffa en ägare iaf :o)




Jag skulle visa en vit älghund i vuxen size men denna är ju för gullig ;o)



Detta är en vuxen kille, så fin..



Nu blir det strax middag, kyckling och potatis i ugn med svampsås  och gelé.. mummsfilibaba ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0