God Morgon/ Middag

Vilken dag redan nu! haha, crazy as always!!!

Danne och jag vaknade runt tio och käkade lite, tänkte med all snö som kommer så hade det ju vart underbart att åka upp till skogen och gå lite. Det är så otroligt vackert nu när det är så mycket snö på träden och helt orört..

Vi packade på oss kläder, kamera, lina till Pavo och godis till wilmisen :)..

Det finns en jätte mysig väg uppe vis simsjön som var skottad (tack gode gud) annars hade det aldrig gått, så vi gick den vägen så långt det gick. Det är delar av billingeleden man går på så hela var ju inte skottad, men när vi kom till slutet där de hade skottat en vändplan så hoppade hundarna runt i snön som galningar.
Det är väldigt djup snö så de får kämpa på bra vilket är as grymt när man har iaf en hund som aldrig blir trött.

Men tillsaken hör att Danne höll Pavo hela vägen men lämnade över linan till mig när vi kom fram för han skulle ta lite kort (som jag bad om). Pavo som älskar att jaga diverse vilt flyger ut och Elin som förövrigt måste vara svin klen TAPPAR linan och Pavo sticker snabbt som attan. MEN jag kutade som en dåre efter fast jag  är uppenbarligen inte snabb heller så Danne gjorden en omkörare i 300 knyck! där stod jag som ett fån och försökte gräva upp vilt sprattlande Wilma som inte alls ville stanna kvar hos mig.

DÅ hör jag jordens brak och springer fram och ser bara Dannes huvud försvinna  ner för ett stup... Då stannade mitt hjärta kan jag lova men som tur var så såg jag honom fortsätta springa och tillslut skrek han att han fått tag på honom längre ner, för linan hängde ju efter honom..
JÄVLA HUND!!! och när Danne kom tillbaka sa han att han hade tappat kameran någonstans i all denna hysteriska snö..... Tro det eller ej så hittade vi den tillslut och den fungerade, haha.. lite tur i oturen iaf...

Allt detta skedde på typ en timma, så nu känner jag att denna dag är fulländad med händelser :)

Hahahah!!!


Här var vägen vi gick på..




Wilmalille hade lite svårt att ta sig fram och upp..



Väldigt mycket snö




Här tog jag över linan...



Och här gick allt åt helvete.. ja ni kan ju urskilja farten..

Men för att citera min D, Han förgyller ju våran dag! hrmffmrfm nja!!!
han gör mig snarare smal.. hahah..

Nu måste jag vila lite och plugga...

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0